چشم انداز، ماموریت و خط مشی نیکان

چشم انداز نیکان (Vision)

ما می کوشیم با کسب جایگاه شایسته صنفی در کشور بعنوان یکی از ۵۰ شرکت برتر صنعتی طی ۵ سال آینده به رویای پیشرفت علمی و اجرایی خود جامه عمل بپوشیم. ما برآنیم به عنوان یکی از شرکت های مهندسی پیشرو در زمینه طراحی، توسعه و ارائه محصولات نوین (درب و پنجره آلومینیومی/ نمای آلومینیومی) طی ۳ سال آینده پیشتاز باشیم. تحقق صادرات انواع درب و پنجره آلومینیومی و محصولات نمای آلومینیومی طی ۵ سال گذشته به کشورهای منطقه و براساس استاندارد CE، چشم انداز دیگر شرکت مهندسی نما پنجره نیکان بود که محقق گردیده است.

ماموریت نیکان (Mission)

شرکت مهندسی نما پنجره نیکان با بهره گیری از پرسنل مجرب فنی و تجهیزات اجرایی مناسب به عنوان یکی از شرکت های مهندسی برجسته در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع درب و پنجره دو جداره آلومینیومی، نمای شیشه ای و  اجراء نماهای آلومینیومی کامپوزیت پنل و نرده های استنلس استیل و آلومینیوم فعالیت می نماید.

نیکان در راستای تحقق خواسته های کمی و کیفیتی مشتریان خود با اهتمام به یادگیری سازمانی، بهبود مستمر فرآیندها، خلاقیت، نوآوری و توجه به رشد اقتصادی، در فرآیندی ارزش آفرین و سود آور به ارائه محصولات و خدمات نوین و باکیفیت می پردازد.

ارزش های محوری نیکان

ارزش‌ های محوری حاکم بر فعالیت‌ حرفه‌ای شرکت مهندسی نما پنجره نیکان بر اصول ذیل بنیان نهاده شده است:

  • مشتری مداری و کسب میزان حداکثری رضایت مشتریان خود از طریق ارتقاء سطح کیفی خدمات/ محصولات و تحویل به موقع.
  • توجه ویژه و بایسته به منابع انسانی شرکت به عنوان ارز‌شمندترین سرمایه ها و توسعه منابع انسانی از طریق آموزش های مداوم، نظام مدیریت مشارکتی و نظام انگیزشی.
  • کارگروهی و یکپارچگی تیمی.
  • مدیریت دانش، خلاقیت و نوآوری.
  • همگامی با استانداردهای فنی و مدیریتی روز دنیا و پایبندی به استقرار، اجراء و توسعه آنها در شرکت.
  • بهبود مستمر سیستم‌ها و بهسازی فرآیندهای شرکت به منظور ارزش افزایی و کاهش اتلافات.
  • بکارگیری فن آوری‌ و تکنولوژی های روز دنیا در طراحی، تولید و عرضه محصولات.
  • رعایت موازین حرفه ای از قبیل امنیت اطلاعات و اسرار مشتریان، نظم و قانون گرایی و امانتداری.
  • برقراری ارتباطات و تعامل مناسب و موثر با کلیه ذینفعان شرکت (مشتری، پیمانکاران، جامعه و…).
  • حس مسئولیت پذیری اجتماعی و پاسخگویی.

نیات استراتژیک

نیکان در راستای دستیابی به اهداف خود در صنعت ساختمان، استراتژی های اجرایی، مشارکت در طراحی و توسعه بازار و نوآوری را به شرح ذیل مد نظر قرار داده است:

  • مشارکت با شرکتهای طراحی خارجی واجد شرایط به منظور کاهش ریسک خطا در طراحی پروژه های در دست اجرا و ارتقاء سطح انتقال تکنولوژی و تجربیات به شرکت.
  • رشد و گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات با توسعه بازاریابی، فروش و افزایش سهم بازار.
  • ایجاد تنوع محصولات و خدمات با تکیه بر فن آوری های نوین، گسترش طرحهای R&D (تحقیق و توسعه) و الگوبرداری از شرکتهای برتر جهانی.
  • طراحی واستقرار چهارچوب های لازم برای اجرای مدیریت هزینه و سود در کلیه واحدهای اجرایی و ستادی.
  • ایجاد وتوسعه سیستمهای مهندسی فروش، مهندسی ساخت و تولید، برنامه ریزی و کنترل پروژه ها.
  • برنامه ریزی جامع توسعه منابع انسانی.
  • ایجاد و توسعه سیستمهای یکپارچه اطلاعات مدیریت در سطوح شرکت.
  • استقرار و بکارگیری استانداردهای مدیریتی مطرح جهانی به منظور ایجاد اطمینان خاطر در مشتریان در زمینه رسیدگی به شکایات، صادرات محصول، ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت شغلی کارکنان و کاهش آلودگی محیط زیست (آب، هوا و خاک) و پیشگیری و حذف آن.
  • همکاری موثر با ارائه دهندگان خدمات با کیفیت و بهره گیری از پیمانکاران اجرایی مجرب در فعالیت های ساخت، تولید و نصب در پروژه ها.

خط مشی سیستم مدیریت کیفیت (ISO 9001:2015)

نیکان با بهره گیری از پرسنل مجرب فنی و تجهیزات اجرایی مناسب به عنوان پیشروان شرکت های مهندسی در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع درب و پنجره دو جداره، نمای شیشه ای و اجراء نماهای آلومینیومی کامپوزیت پنل و نرده های استنلس استیل و آلومینیوم فعالیت می نماید. این شرکت مهندسی به منظور ارتقاء سطح کیفیت محصولات و خدمات، حفاظت از محیط زیست و تامین ایمنی صنعتی کارکنان در فرآیندهای کاری خود، نسبت به استقرار، اجراء، نگهداری و بهبود مستمر سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر الزامات استاندارد ISO 9001:2008 و در ادامه ISO 9001:2015 اقدام نموده و با تعهد به اصول و مبانی سیستم مدیریت کیفیت و نیز ضمن رعایت کلیه قوانین و مقررات ملی و صنعتی کشور در زمینه فعالیت های کاری، اصول استراتژیک خود به شرح ذیل را سرلوحه فعالیت های کاری قرارداده است:

  • مشتری مداری و کسب میزان بالای رضایت مشتریان از طریق ارتقاء سطح کیفی خدمات و محصولات و تحویل به موقع.
  • ایجاد تنوع محصولات و خدمات با تکیه بر فن آوری های نوین، گسترش طرحهای R&D (تحقیق و توسعه) و الگوبرداری از شرکتهای برتر خارجی.
  • رشد و گسترش بازار مصرف محصولات و خدمات با توسعه بازاریابی و فروش.
  • توسعه منابع انسانی از طریق آموزش های مداوم، نظام مدیریت مشارکتی و نظام انگیزشی.
  • ایجاد محیط ایمن و سالم جهت کارکنان و کلیه ذینفعان با رعایت کامل اصول و قوانین مربوطه.
  • بهبود مستمر کیفی، کاهش اتلاف انرژی و رسیدن به ضایعات و همچنین نبود نقص در کیفیت، کاهش میزان ریسک های ایمنی، کاهش آلودگی محیط زیست (آب ، هوا و خاک) و پیشگیری و حذف آن.
  • همکاری موثر با ارائه دهندگان خدمات با کیفیت و بهره گیری از پیمانکاران مناسب در اجراء فعالیت های ساخت و نصب در پروژه ها.
  • بهینه سازی مصرف مواد، مصالح و انرژی؛ جلوگیری از اتلاف انرژی و مدیریت چرخه بازیافت.