روند کاری نیکان

بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

روند مهندسی فروش

دپارتمان مدیریت مهندسی فروش نیکان براساس دانش روز مدیریتی، بهره گیری از ابزارهای موثر تبلیغاتی و با جمع آوری اطلاعات مشتریان، اقدام به ثبت مشخصات و نیازمندی های دقیق ایشان در سیستم ارتباطی با مشتریان (CRM) نموده و فعالیت های مهندسی فروش را به نحوی موثر پیگیری می نماید. مشتری مداری و تعامل صادقانه با مشتری از رئوس وظایف دپارتمان فروش است.

در این دپارتمان با ارائه اطلاعاتی جامع در مورد کلیه محصولات و خدمات به مشتریان از طریق کاتالوگ ها، بروشورها، وب سایت، شبکات اجتماعی و نمونه های شاهد، مشتریان جهت انتخاب مناسب ترین محصولات به لحاظ کیفیتی و توجیه اقتصادی راهنمایی می شوند و خواسته های نهایی ایشان جهت تبدیل به مشخصات فنی اخذ می شوند. کارشناسان فنی فروش با بکارگیری نرم افزاهای مناسب طراحی نما و پنجره نظیر LOGIKAL ، AUTOCAD ،۳D MAX،  طراحی، تیپ بندی محصولات، محاسبات اقلام مورد نیاز و شیشه مصرفی در پروژه ها را به انجام می رسانند. نرم افزارهای تخصصی دپارتمان فروش بدون خطا در محاسبات، دارای توانایی طراحی نما و پنجره پیچیده، بهینه سازی برش پروفیل، محاسبات دقیق قیمت، صدور پیش فاکتور و قرارداد بوده و تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان را در کوتاهترین زمان ممکن به انجام می رسانند.

واحد فنی و اجرایی

ارائه خدمات برتر نصب و اجراء در سایت پروژه های کارفرمایان بخش مهمی از فعالیت های شرکت نما پنجره نیکان را شامل می گردد. لذا به جهت انجام دقیق و با دقت فعالیتهای پروژه، دپارتمان فنی و اجرایی شرکت مهندسی نیکان با شناسایی فرآیندهای دارای ارزش افزوده و مورد نیاز کارفرمایان، اقدام به اجرای پروژه ها با همکاری دو واحد فنی اجرایی و برنامه ریزی نموده است.

هدف نهایی این دپارتمان اجرای پروژه ها در زمان مقرر، با بالاترین کیفیت و استانداردهای صنعت ساختمان جهت تحویل نهایی پروژه به مشتریان محترم است. در هر پروژه نظام سیستماتیک کارگاهی جهت اجرای پروژه شامل تحویل گیری پروژه و جبهه کاری از کارفرما، تجهیز کارگاه، تهیه برنامه تفصیلی نصب و اجراء، انتصاب و معرفی مدیر پروژه به مشتری، تهیه و کنترل نقشه های اجرایی کارگاه، تامین و ارسال اقلام مورد نیاز نصب و اجراء در پروژه فراهم می گردد. در طول اجرای پروژه نیز با بهره گیری از کارشناسان مجرب، کنترل کمی و نظارت کیفی اجراء صورت گرفته و گزارشات پیشرفت در قالب فرمت های کاری و با استفاده از نرم افزارهایی نظیر MSProject و Primavera  به مشتریان ارائه می شود. به جهت مدیریت دانش پروژه ها، کلیه اطلاعات اجرایی و تاییدیه ها در قالب سیستم CRM ثبت و آرشیو می شوند و امکان بازیابی مدارک هر پروژه در زمان های مقتضی به سادگی امکان پذیر است.

امور برنامه ریزی و کنترل پروژه براساس شناخت شرایط پروژه و هماهنگی با مدیر پروژه کارفرما، نسبت به اجرای سیستماتیک و استاندارد فعالیت های ذیل در هر پروژه و با هماهنگی دستگاه نظارت کارفرما اقدام می نماید:

PLANNING & SCHEDULING: پس از تصویب مراحل امکان سنجی قرارداد و تصویب پروژه توسط کارفرما / مشتری، انعقاد قرارداد با ایشان صورت می گیرد. دپارتمان برنامه ریزی و کنترل پروژه با دریافت رونوشتی از قرارداد، اقدام به شروع فرآیند برنامه ریزی پروژه می نماید. در اولین گام، مدیربرنامه ریزی نسبت به تکمیل فرم شناسنامه پروژه به منظور شناسایی کامل پروژه اقدام نموده و پس از تهیه شناسنامه پروژه با برگزاری جلسات مستمر با مدیران اجرایی و پروژه، اطلاعات مربوط به فعالیت های پروژه نظیر ساختار شکست فعالیت های پروژه، پیش نیازها، مدت زمان اجرای هر فعالیت، منابع پروژه و ساختار مسئولیت های اجرایی پروژه را مشخص می کند. کارشناسان برنامه ریزی پس از دریافت اطلاعات فوق، با استفاده از نرم  افزارهای کنترل پروژه مانند MS PROJECT  و PREMAVERA برنامه زمان بندی پروژه را تهیه نموده و برنامه نهایی پس از اخذ تاییدات کارفرما و مدیر پروژه، برای کارفرما و سایر ذینفعان (مدیر فنی و اجرایی، مدیر پروژه ) ارسال می گردد. همچنین در صورت نیاز، کل و یا بخشهایی از برنامه زمانبندی که باید توسط واحدهای اجرایی ذیربط رعایت گردد (نظیر کارگاه پروژه و پیمانکاران) بصورت مستقل به ایشان ابلاغ می شود.

SCHEDULE CONTROL : جهت پیگیری فعالیت های پروژه، کارشناس کنترل پروژه با هماهنگی مدیر برنامه ریزی در زمان های مقرر (هفتگی / روزانه) و خصوصاً در سر رسید هر یک از فعالیتها، با کنترل مستقیم پیشرفت فعالیت های پروژه در کارگاه و سایر مناطق اجرای امور و همچنین اخذ گزارشات پیشرفت از مسئول انجام دهنده آن، اطلاعات مربوط به پیشرفت پروژه نظیر درصد پیشرفت، زمان واقعی انجام کار، میزان انحراف از برنامه و خصوصاً دلایل آن را اخذ می نماید. سپس درج اطلاعات در برنامه کامپیوتری زمانبندی پروژه صورت پذیرفته و نسبت به  به روز آوری برنامه زمانبندی پروژه و نیز ارائه گزارش پیشرفت اقدام می شود. نسخه ای از گزارشات و شرح اقدامات یاد شده پس از تایید مدیر برنامه ریزی به نمایندگان کارفرما / مدیر پروژه ارائه می شود تا بعد از بررسی های مقتضی، سایر اقدامات و تغییرات احتمالی مصوب صورت گیرد.

براساس نکات یاد شده فرآیند کنترل پروژه در گامهای زیر خلاصه می شود:

۱-  جمع آوری و تلخیص اطلاعات پیشرفت کار فعالیت های پروژه.

۲- پردازش اطلاعات از طریق به روز رسانی شبکه فعالیتها.

۳- کنترل زمانبندی براساس وضعیت و روند پیشرفت فعالیتها، پیش بینی زمانبندی آینده فعالیت ها، تغییر موعدهای توافق شده پروژه، تحلیل روند انحراف عملکرد از برنامه ها و ارائه پیشنهاد برای اقدامات اصلاحی.

روند طراحی مهندسی

طراحی، نقشه برداری و تحقیق و توسعه (R&D) از جمله مهمترین دپارتمان های امور فنی مهندسی در نیکان است. درفرآیند طراحی با بهره گیری از اطلاعات فنی مصوب مرحله قراردادها، نقشه های اجرایی ساخت و نصب، میزان برش بهینه پروفیل ها، محاسبات و اندازه شیشه ها، لاستیک مصرفی، یراق آلات و عملکرد آنها به گونه ای فنی و با مشخصات مورد الزام استاندارد های نیکان و همچنین مشتری تهیه شده و جهت بکارگیری به مشتریان ابلاغ می گردد.

کلیه طراحی ها و همچنین فعالیتهای R&D در نیکان با بهره گیری از استانداردهای روز صنعت ساختمان و نرم افزارهای طراحی نظیر AUTO CAD ،۳D MAX و نرم افزار تخصصی LOGIKAL جهت محاسبات به انجام می رسد. از دیگر فعالیتهای دپارتمان فنی مهندسی الگوبرداری از برترین محصولات در صنعت پنجره و نما، بهینه سازی محصولات و ارائه طرح های نوین به جهت ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان از خرید محصولات لوکس و کارآی نیکان است. سیستم منسجم مدیریت اطلاعات طراحی در کل دوران انجام یک پروژه موجب تسهیل در امور اجرایی و فنی پروژه های نیکان است.

فرآیند ساخت و تولید

همیشه مشتریان شرکت مهندسی نما پنجره نیکان خواهان محصولاتی با کیفیت بالاتر، قیمت مناسب تر و طراحی بهتر هستند. این خواسته مهم مشتریان، مدیران ارشد شرکت را برآن داشت تا با بهره گیری از سیستمهای تولیدی جدید و تکنولوژی روز دنیا در مسیر دستیابی به حداکثر رضایتمندی مشتریان خود بصورت مستمر گام بردارد.

نیکان با در اختیارداشتن زیرساخت های مناسب تولیدی در کارخانه ای به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع شامل ماشین آلات شرکت الوماتک آلمان (برش CNC، دستگاههای فرز اتوماتیک و کله زن، کریمپینگ گوشه، بسته بندی و … )، کلیه فعالیت های ساخت و تولید انواع پنجره های آلومینیومی چند جداره را با کیفیت بالا و سرعت مناسب به انجام می رساند.

پروفیل های تخصصی مورد استفاده در تولید، معمولاً پروفیل های شرکت Burak Aluminum ترکیه اند که با بهترین کیفیت از کارخانه های بیلت سازی اروپایی همچون Hydro نروژ و RusAl تامین می گردند.

کلیه محصولات توسط پرسنل متخصص و آموزش دیده که توسط کارشناسان شرکت الوماتک آلمان نحوه کار با ماشین آلات تولید را فراگرفته و در زمینه مونتاژ کلیه متعلقات و یراق آلات خاص نیز مهارت بالایی دارند ساخته و عرضه می شوند.

نظام برنامه ریزی، کنترل و تضمین کیفیت و ایمنی در جهت ارتقاء سطح تولید ناب و چابک در کارخانه مستقر بوده و همواره پایش و کنترل کمیت و کیفیت برنامه های ساخت محصولات با بالاترین دقت از سوی عوامل اجرایی صورت می پذیرد.

توانمندی های نیکان

بر اساس استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵

توانمندی های اجرایی- فنی نیکان

  • طراحی محصولات و محاسبات لازم اقلام مصرفی براساس نرم افزارهای پیشرفته (OrgaData ،AutoCad)
  • تنوع استفاده از انواع یراق آلات در پروژه ها (Slide & Lift ،Tilt ،Tilt & Slide و …)
  • تنوع استفاده از انواع لاستیک و متعلقات آب بندی با بهترین کیفیت اروپایی و طول عمر بالا
  • دارا بودن نیروی انسانی متخصص، آموزش دیده و با سابقه در امور طراحی، ساخت و اجراء و با قابلیت بکارگیری انواع پروفیل ها فنی پیچیده و متنوع در پروژه ها (پروفیل های، Reyners Burak و …)
  • اجرای انواع نماهای شیشه ای و سقف spider glass / frameless) Curtain Wall)
  • اجرای انواع نمای کامپوزیت پانل و ترکیبی در پروژه های بزرگ
  • ارائه خدمات گارانتی براساس قرارداد فیمابین بمدت دو سال از تحویل دائم پروژه به کارفرما
  • ارائه خدمات پس از فروش به مدت ده سال در پروژه های اجراء شده
  • پایش رضایتمندی مشتریان و رسیدگی سریع به شکایات ایشان براساس ماموریت واحد مربوطه و نرم افزارهای پیشرفته
  • تنوع مناسب رنگ بندی و آنادایزینگ پروفیل ها و ضخامت کیفی مناسب پروفیل ها حتی بصورت اختصاصی و براساس نیازمندی کارفرمایان
  • بهره گیری از تیم اجرایی مجرب نصب و نظارت کیفی-کمی واحد فنی اجرایی

واحد HSE در پروژه ها

اهم وظایف دپارتمان HSE نیکان، کنترل و نظارت بر اجرای روش های ایمنی مطابق با مقررات و آیین نامه های ایمنی ساخت و ساز بمنظور پیشگیری از بروزحوادث منجر به‎ صدمات، خسارات‎ جانی‎ و مالی در عملیات‎ اجرایی و تامین ایمنی نیروی‎ انسانی شاغل در کارگاه‌های‎ پروژه است.

براین اساس مسئول ایمنی پروژه با نظارت مستمر بر عملیات اجرایی و هماهنگی های لازم با سرپرستان تیمهای نصب/اجراء، فعالیت های ایمن سازی پیش از اجراء را بررسی نموده و در صورت صحت رعایت موارد استاندارد نسبت به ارائه مجوز شروع به کار در پروژه اقدام می نماید.

همچنین نظارت و بازرسی موارد ذیل از دیگر فعالیت های امور HSE شرکت نیکان در پروژه هاست:

۱- بازرسی های برنامه ریزی شده در طول هفته کاری

۲-کنترل اماکن بهداشتی و سالم سازی محیط کار

۳- کنترل خطرات و جنبه های مربوط به تجهیزات و ماشین آلات کارگاهی

۴-کنترل تجهیزات اطفاء حریق

۵- کنترل تجهیزات امداد و نجات / کنترل تجهیزات پزشکی و جعبه کمکهای اولیه

۶-کنترل ضایعات و زباله ها

۷-کنترل بیماری ها

۸-کنترل مصرف انرژی

۹-کنترل نظم و ترتیب محیط کاری

۱۰-کنترل ایمنی و اجراء مقررات حفاظتی کارگاه های پروژه ها (کار در ارتفاع، داربست و …)

۱۱-کنترل پیمانکاران و بازدید کنندگان نیکان